Antologin

2010.06.28

Residence Botkyrkas antologi får här sin början men än har den inget slut. Här kommer du att finna texter av konstnärer, arkitekter, kritiker, curatorer, samhällsplanerare, poeter, musiker och forskare. Människor med ett gemensamt, att de bjuds in att tänka kring ett ateljéprograms framväxt och konstens och samtalets roll i stadens och samhällets förändring.

Botkyrka konsthall har sedan 2006 valt att lyfta fram text som någonting bärande i konstproduktion. När Residence Botkyrka – ett ateljéprogram med fokus på vårt gemensamma offentliga rum – nu tar form kommer text att vara ett av många verktyg för att utforska och utveckla konstområdet i samarbete med andra.

Foto: John Håkansson

INNEHÅLLSFÖRTECKNING