FITTJA OPEN

Tisdag / Onsdag   10-16
Fredag - Söndag  Stängt

Krögarvägen 26, Residence Botkyrkas lägenhet

Öppet varje lördag. 12-20.

Mångkulturellt Centrum

Utställning & butik

Måndag Stängt
Tisdag/ Onsdag 12–17
Torsdag 12–20
Fredag 12–15
Lördag Stängt
Söndag 12–16

Tavernan

Måndag/ Fredag 10–15
Tisdag/ Onsdag 10–17
Torsdag 10–20
Lördag Stängt
Söndag 12–16

Att hitta till Fittja äng
Fittja äng ligger bakom Mångkulturellt Centrum.

Att hitta till Mångkulturellt Centrum
Gå ut från tunnelbanan och sväng till höger, går ner för trappan till höger om husen. Följ vägen till vänster, efter några meter kommer du till Fittja gård och Mångkulturellt Centrum.

Att hitta till Krögarvägen 26
Gå ut från tunnelbanan, sväng till vänster och genom gången, förbi Fittja Centrum och rakt fram, på slutet av vägen svänger du till höger. Då går du rakt mot Krögarvägen 26.

Att hitta till Fittja bibliotek

Ingången till trapphuset som leder till Fittja bibliotek ligger mitt emot Lidl i Fittja Centrum.

Att se på lördagar:

- Ulrika Gunnarsdotters skulpturer på Fittja äng
- teckningar av Jaana Kokko samt installationen ”Television is a Foreign Country/ TV är ett främmande land” av Isabel Löfgren på Krögarvägen 26

Att se på söndagar

- Ulrika Gunnarsdotters skulpturer på Fittja äng
- Paula Urbanos film ”Här och Där” på MKC
- Isabel Löfgrens installation ”Television is a Foreign Country/ TV är ett främmande land” på Krögarvägen 26 (utomhus)

Under veckan är det bra att börja på Fittja äng, sedan se Paula Urbanos filmer på Mångkulturellt centrum och Fittja bibliotek för att sedan gå vidare till Jaana Kokkos och Isabel Löfgrens verk på Krögarvägen 26.

Den 27 september kl 17.30 bjuder vi in till konstnärssamtal med Paula Urbano utifrån hennes verk Här och där. Samtalet leds av Leif Magnusson, verksamhetschef för Mångkulturellt centrum och René León Rosales, fil dr i etnologi samt forskare vid MKC. Samtalet berör identitet, migration och frågan vem man skulle ha varit om man vuxit upp på platsen där man föddes. Fri entré. Obs! Samtalet äger rum på Mångkulturellt centrum, Värdshusvägen 7 i Fittja.

Satellite City: Television is a foreign country - Isabel Löfgren