Ateljéprogrammet

Re-tooling Residencies

Residence Botkyrka är en del av Re-tooling Residencies, ett utbytesprogram för unga curatorer som främjar samarbetet mellan öst- och västeuropeiska konstinstitutioner.

Programmet startade i november 2009 och är ett samarbete med a-i-r laboratory at the Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle i Warszawa, Academie Schloss Solitude i Stuttgart, Futura i Prague och Gasworks i London.

Under hösten 2010 tar Residence Botkyrka emot Marta Bogdanska, Warszawa, Dominik Kurylek, Krakow och Ivars Gravlejs, Riga inom ramen för Re-tooling Residencies.

Läs mer om projektet på a-i-r laboratory's hemsida.